Wczesną historię samochodu można podzielić na cały szereg epok, bazujących na dominujących środkach napędu. Późniejsze okresy definiowane były przez trendy w stylistyce zewnętrznej, rozmiarze i preferencjach użytkowych.

Wypożyczalnia aut kilka dat

W 1769 r. Nicolas-Joseph Cugnot zbudował pierwszy samochód napędzany parą wodną, zdolny do transportu ludzi.
W 1808 roku Francois Isaac de Rivaz zaprojektował pierwszy samochód napędzany silnikiem spalinowym napędzanym wodorem. pomoc drogowa Białystok

W 1870 r. Sigurd Marcus zbudował pierwszy silnik spalinowy napędzany benzyną, który umieścił na wózku, budując cztery progresywnie wyrafinowane samochody z silnikami spalinowymi o rozpiętości od 10 do 15 lat, co miało wpływ na późniejsze samochody. Marcus stworzył dwucyklowy silnik spalinowy.

Drugie wcielenie samochodu w 1880 roku wprowadziło czterocyklowy silnik napędzany benzyną, genialną konstrukcję gaźnika i zapłon magnetoelektryczny. Stworzył dodatkowe dwa modele, które jeszcze bardziej udoskonaliły jego konstrukcję: układ kierowniczy, sprzęgło i hamulce.
Czterosuwowy silnik spalinowy benzynowy, który nadal stanowi najbardziej rozpowszechnioną formę nowoczesnego napędu samochodowego, został opatentowany przez Nikolausa Otto. Podobny czterosuwowy silnik wysokoprężny został wynaleziony przez Rudolfa Diesla.
Wodorowe ogniwo paliwowe, jedna z technologii uznawanych za zamiennik benzyny jako źródło energii dla samochodów, zostało odkryte w 1838 r. przez Christiana Friedricha Schönbeina. Początki elektrycznego samochodu akumulatorowego zawdzięczamy Ányosowi Jedlikowi, jednemu z wynalazców silnika elektrycznego, oraz Gaston Planté, który w 1859 roku wynalazł akumulator ołowiowo-kwasowy.

auta zastępcze dobre rozwiązanie

Wypożyczalnia aut dalsze losy

W 1885 r. Karl Benz opracował samochód napędzany benzyną lub benzyną. Jest to również uważane za pierwszy „produkcyjny” pojazd, ponieważ Benz wykonał kilka innych identycznych kopii. Samochód napędzany był silnikiem czterosuwowym o pojemności jednego cylindra.
W 1913 r. Ford Model T, stworzony przez Ford Motor Company pięć lat wcześniej, stał się pierwszym samochodem produkowanym seryjnie na ruchomej linii montażowej. Do 1927 r. Ford wyprodukował ponad 15 000 000 samochodów Model T.

Na przełomie XIX i XX wieku samochody z napędem elektrycznym stały się popularną alternatywną metodą napędu samochodowego.
Wczesna historia samochodu koncentrowała się na poszukiwaniu niezawodnego przenośnego zespołu napędowego do napędzania pojazdu.
Pojazdy kołowe napędzane parą wodną -Ferdinand Verbiest, członek misji jezuitów w Chinach, zbudował około 1672 roku pojazd napędzany parą wodną jako zabawkę dla chińskiego cesarza. Był to pojazd na małą skalę i nie mógł przewozić kierowcy, ale był to prawdopodobnie pierwszy pojazd napędzany parą roboczą („samojezdny”).

Samojezdne pojazdy napędzane parą wodną, wystarczająco duże, aby przewozić ludzi i ładunki, zostały po raz pierwszy opracowane pod koniec XVIII wieku. W latach 1770-1771 Nicolas-Joseph Cugnot zademonstrował swoją weteran („parowy ciągnik spustowy”), eksperymentalny ciągnik artyleryjski napędzany parą wodną. Ponieważ projekt Cugnota okazał się niepraktyczny, jego wynalazek nie został opracowany we Francji.