Konwersja furgonetek polega na dodaniu okien do nadwozia i siedzisk do przestrzeni ładunkowej. Minibusy adaptacyjne Van wyglądają na zewnątrz w tym samym kształcie, co furgonetka macierzysta, a kabina kierowcy i przednia kabina pasażerska pozostają niezmienione, zachowując drzwi kierowcy i pasażera. Dostęp do dawnej przestrzeni ładunkowej dla pasażerów zapewniają standardowe drzwi przesuwne po stronie furgonetki lub drzwi tylne. Mogą one być wyposażone w urządzenia schodkowe ułatwiające wsiadanie. Opcjonalnie do minibusów przebudowywanych na furgonetki można dodać tabliczkę sygnalizacyjną do celów przejazdu tranzytem i/lub drzwi wejściowe na całej wysokości, umożliwiające dostęp pasażerom do dawnej przestrzeni ładunkowej.

Drzwi te mogą być przeznaczone do użytku w środkach transportu publicznego i mogą być wyposażone w automatyczny typ concertina. W innych zastosowaniach mogą to być proste drzwi autokarowe typu „plug style”. W zależności od odpowiednich przepisów przebudowy mogą również obejmować windy dla wózków inwalidzkich i tachografy. Konwersja furgonetek z przodu i z tyłu, za stałą przegrodą, z przestrzenią pasażerską z przodu i z tyłu, nazywana jest rozgałęźną magistralą.

Bagiński Bus – transport samochodów z nami zawsze bezpiecznie

Inną metodą budowy minibusu jest budowa przez producenta drugiego etapu nadwozia przeznaczonego do montażu na półzakończonym podwoziu furgonetki lub lekkiego samochodu ciężarowego. Umożliwiają one większą liczbę miejsc siedzących niż zwykła przebudowa furgonetek. Często producentem drugiego etapu jest producent autobusów.
W podwoziu minibusu nadwozia na podwoziu furgonetki lub lekkiej ciężarówki instaluje się nadwozie kabiny obejmujące obszar dla kierowców. Konstrukcje te mogą zachować pewne zewnętrzne oznaki oryginalnego furgonetki, takie jak kaptur i grill. Inne konstrukcje to wizualnie kompletny projekt autobusu, a tylko podwozie pod spodem pochodzi z projektu furgonetki. Zobacz Bagiński Bus – transport samochodów.

Transport samochodów gwarantuje bezpieczeństwo pasażerom

Podejście do nadwozia na podwoziu zapewnia większą pojemność miejsc siedzących lub więcej miejsca dla komfortu pasażerów dzięki większej powierzchni kabiny pasażerskiej. Zaletą jest również możliwość umieszczenia fotela kierowcy w małej kabinie obok głównego wejścia dla pasażera, co pozwala kierowcy na pobieranie opłat w roli autobusu tranzytowego.

Na co warto zwrócić uwagę podczas transportu samochodów

Kolejna generacja rozwiązań do podwozi typu van-derived lub cutaway polega na tym, że producenci opracowują zintegrowaną konstrukcję, w której cały pojazd jest celowo zaprojektowany i zbudowany do użytku jako minibus. Zazwyczaj robi to integralny producent autobusów, choć duże grupy motoryzacyjne również produkują własne modele. Konstrukcje te są często dostępne w wersjach o dużej pojemności i mogą przyciągać różne oznaczenia, takie jak midibus lub lekka magistrala.